Czym zajmuje się copywriter SEO?

Czy copywriter powinien być sprzedawcą? Czy jego celem jest pozyskanie potencjalnego klienta, który zainteresuje się towarem lub usługą, w efekcie czego dojdzie do oczekiwanej finalizacji transakcji? A może copywriter to po prostu osoba zajmująca się pisaniem wysokojakościowego contentu, który nie musi wpływać na określoną grupę docelową? Na wszystkie wyżej wymienione pytania odpowiadam twierdząco. Drogi czytelniku, już Ci tłumaczę, z czego to wynika.

 

Na czym polega praca copywritera SEO?

By zaistnieć w sieci, trzeba wiedzieć, jak funkcjonuje internet, a przede wszystkim robot Google’a, który skanuje strony internetowe, dopisuje wyszukania do indeksu, po czym ustala ich ranking – idealnie dopasowany do potrzeb użytkownika. Nie każdy ma wiedzę, która pozwala mu na dobre wypozycjonowanie swojej strony internetowej, co jest w pełni naturalne, bo trudno być specem od wszystkiego (choć wśród copywriterów krąży żart, że rzeczywiście znamy się niemal na wszystkim :)). Dobry copywriter ją ma, dlatego realizowane przez niego działania są skuteczne i odpowiadają zarówno na potrzeby klienta, jak i odbiorców publikowanych na jego stronie internetowej treści oraz robota Google’a, który „lubi” wartościowy content.

 

Praca copywritera SEO polega na pisaniu treści przeznaczonych do publikacji w sieci, które będą atrakcyjne – dla użytkownika i jednocześnie dla robota indeksującego. Na podstawie odpowiednio wyszukanych fraz kluczowych i czasami strategii przygotowanej przez dział SEO, a także własnej wiedzy na temat pozycjonowania i tworzenia dobrej jakości contentu przygotowuje on teksty, w których tkwi określony potencjał SEO. Im lepsza jest jakość napisanych przez copywritera treści, tym większa jest szansa na to, że dana strona internetowa zostanie dostrzeżona przez tzw. spidera, czego efektem może być zaproponowanie jej użytkownikowi wpisującemu konkretną frazę w wyszukiwarkę (frazą kluczową może być na przykład: dobry copywriter, skuteczny copywriting czy pisanie artykułów blogowych). Przy czym dobra jakość tkwi w odpowiadaniu na potrzeby bezpośrednich odbiorców oraz na wymagania stawiane przez robota indeksującego.

 

Czy copywriter zajmuje się wyłącznie pisaniem tekstów pod SEO?

Wydaje się, że praca profesjonalnego copywritera SEO ogranicza się do pisania treści wspierających pozycjonowanie stron internetowych. Rzeczywiście osoby wykonujące opisywany zawód są bezpośrednio związane z marketingiem internetowym – stanowią jego istotną część, ponieważ bez dobrego contentu jest naprawdę trudno coś sprzedać bądź wypromować. Nie oznacza to jednak, że copywriter SEO pracuje wyłącznie na rzecz przedsiębiorstw chcących zwiększyć swoją widoczność w internecie – pod warunkiem, że copywriter SEO jest też po prostu copywriterem tworzącym treści w ramach marketingu i reklamy w kanałach tradycyjnych (nie na polu marketingu internetowego).

 

Jakie usługi realizuje copywriter, a co należy do obowiązków copywritera SEO?

Wśród świadczonych przez profesjonalnego copywritera SEO usług, który może pochwalić się bogatą ofertą, znajduje się między innymi prowadzenie bloga firmowego i mediów społecznościowych, a w tym przygotowywanie postów przeznaczonych do publikacji na przykład na Instagramie czy Facebooku. Copywriter SEO pisze też artykuły tematyczne, sponsorowane i eksperckie. Tworzy również opisy produktów i pozostały content przeznaczony do publikacji w zakładkach na stronie internetowej klienta (w formie sklepu online, strony typu one page lub innej). Do realizowanych przez niego usług należy też optymalizacja tekstu pod SEO.

 

Wiedz jednak, że copywriter to nie tylko osoba, która „sprzedaje” w internecie za pomocą słów – choć trzeba przyznać, że wybrani copywriterzy ograniczają swoje działania właśnie do „sprzedawania” w sieci. W mojej ofercie znajdziesz również pisanie treści na ulotki reklamowe czy wizytówki, redakcję i korektę tekstu, przygotowywanie profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych, takich jak CV czy list motywacyjny, a nawet tworzenie portfolio „ubranego w słowa”. Dla swoich klientów piszę też wnioski, odwołania i inne dokumenty tego typu oraz treści nietypowe, takie jak podziękowania czy przemówienia. Jako copywriter z wykształceniem filologicznym i ogromną pasją do języka polskiego pragnę odpowiadać na potrzeby różnych grup, nie tylko przedsiębiorstw potrzebujących wsparcia w zakresie pozycjonowania strony internetowej.